Засновник: Берегівська міська рада

Наша адреса:90202 м. Берегово,
вул. Б. Хмельницького, 7. Тел.: 2-31-61
Моб. 099-555-43-93, 068-822-02-94

E-mail: redakcia@email.ua

ПРО КЕЙС-УРОК У ШКОЛІ НОМЕР П‘ЯТЬ

Рейтинг користувача: 5 / 5

Активна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зіркаАктивна зірка
 

skolaТака нова форма учнівського навчання є добрим стимулом у покращенні знань хлопчиків і дівчаток, допомагає глибше зрозуміти тему, розвинути уявлення,  підігріти цікавість, отримати додаткову інформацію

Удосконалюються усі сфери життя, шкільна освіта в тому числі. На зміну звичайним урокам приходять сучасні, прогресивніші уроки-кейси, на яких знання з тих чи інших предметів учні засвоюють краще. Це новий тренд у світовій освіті. Про модні кейси, як основу реформи освіти, пише Володимир Співаковський (директор престижної приватної школи у Києві). Тож у ЗОШ № 5 охоче не тільки досвід переймають, але й діляться першими враженнями.
 Наразі таку новаторську місію з проведення відкритого кейс-уроку взяла на себе вчителька ЗОШ № 5 ім. Тараса Шевченка Р. А. Кушиль. Вона показала, як можна спонукати третьокласників (відкритий урок проходив саме у 3 -Б класі) до дослідження та розкрити тему через комплекс багатьох предметів, що вивчаються у початковій школі. Як результат навчання – набуття учнями навичок системного критичного мислення, реалізація компетентнісного підходу в розкритті тієї чи іншої теми. Шкода, що світлини не можуть сповна передати, як саме це робиться через урок математики, української мови, літературного читання, інформатики, природознавства тощо...

 


Особливі враження залишилися від “адмінконтролю” з боку директора школи О. С. Фатули та його заступника з навчально-виховної роботи Л. Б. Терпай, які були не просто спостерігачами, але й активними учасниками навчально-виховного процесу. Усі вони разом із  школярами виконували запропоновані вчителем завдання, спільно з малюками заглиблювалися в тему уроку. А вона була вельми сучасною: “Весь світ театр, а люди в нім – актори”. При цьому учні не відчували ніякого дискомфорту, навіть у певних нюансах виправляли дорослих.
 Слід сказати, що й запрошені гості також взяли активну участь у різних етапах уроку.
Відзначимо: поважним гостем був Олег Троянович Мельничук, відомий актор і режисер місцевого угорського національного театру ім. Д. Ійєша. Його діти Емілія та Максим також були присутні на відкритому уроці, бо доня. Нещодавно вона повернулася зі зйомок фільму “Байстрюк сатани”, відтак поділилася враженнями від перебування в Угорщині. У фільмі вона зіграла одну з головних ролей, а кастинг проходити не планувала. Хоча нею задоволені всі. Найперше, зрозуміло, в Берегові: батьки-артисти, учителі, перевесники та й просто рядові читачі. Не зайвим буде сказати, що Емілія гарно співає, а її брат на гітарі грає. Під час проведення кейс-уроку (тривав, між іншим, він понад півтори години) сімейний дует двох школяриків виконав пісню “Зозуленька”.
 Варто також сказати, що в ході інтерактивної вправи досвідчений актор О. Т. Мельничук ознайомив учнів, які працювали на уроці з мікрофоном (можливо, дехто його тримав у руках вперше у житті) із найголовнішими якостями, необхідними митцеві для творчого успіху. Розповів школярам також про свою першу роль, історію театру, українського в тому числі, провідних артистів минулого та знаменитих акторів сучасності. Діти почули такі прізвища, як Н. Ужвій, Б. Ступка, Н. Сумська, О. Ступка, Т. Недєльська, А. Роговцева, І. Миколайчук та інші. Режисер також відповів на запитання, яка різниця між кінофільмом і виставою на сцені.     
А потім увесь клас під керівництвом Р. А. Кушиль перетворився на глядачів і юних артистів. Останні  майстерно і, що найголовніше, – сумлінно інсценізували казку. Це, як виявилося, був один із найбільш захоплюючих та найвеселіших епізодів кейс-уроку. Тим паче, що на “сцену” артисти вийшли в костюмах героїв казки. За В. Співаковським, це розвиток комунікаційних навичок і додатковий педагогічний інструмент у кращому сприйнятті, засвоєнні почутого та побаченого на уроці.
Відкритий урок за методом В. Співаковського – це погляд у завтрашнє шкільної освіти. Відрадно, що одними з перших у нашому краї в цьому педагогічному аспекті дебютували в початкових класах загальноосвітньої школи № 5 ім. Т. Г. Шевченка (тут цей підрозділ, як уже наголошувалося, очолює досвідчений педагог Л. Б. Терпай). Отже, якщо кейс-уроки, які приходять на зміну звичайним  соро¬кап‘яти-хвилинним урокам, допомагатимуть учням ліпше засвоювати знання, то за ними, звісно, майбутнє.
– Я втішена, що в  нашій школі “дебютувала” ця нова та прогресивна форма навчання, – сказала по завершенні цього незвичайного кейс-уроку заступник директора п‘ятої міської одинадцятирічки Людмила Терпай. – Вірю, що за цим сучасним методом майбутнє вітчизняної освіти.

Михайло СИНЬООКИЙ